Hírek

nyugellátás emelés


Tisztelt Polgármester Asszony / Úr!

A Somogy Megyei Kormányhivatal részéről ezúton szeretném tájékoztatni, hogy a társadalombiztosítási nyugellátásról szóló 1997. évi LXXXI. törvény 66.§-ában, illetve a törvény végrehajtásáról szóló 168/1997. (X.6.) kormányrendelet 72/B §-ában foglaltak értelmében, a Kormány által biztosított éves keretösszeg erejéig, minden évben lehetőség van különös méltánylást érdemlő körülmények fennállása esetén az alacsony összegű öregségi és hozzátartozói nyugellátásban részesülő somogyi lakosok megsegítésére.

Ennek keretében évente egy alkalommal EGYSZERI SEGÉLYBEN részesíthető az a személy, aki saját jogú vagy hozzátartozói nyugellátásban részesül (de fontos, hogy a megváltozott munkaképességűek ellátásai - rehabilitációs és rokkantsági ellátás - nem minősülnek nyugellátásnak!),

erre irányuló kérelmet nyújt be,

olyan élethelyzetbe került, amely létfenntartását veszélyezteti,

és a havi jövedelme (a nyugellátás és egyéb rendszeres pénzellátás, jövedelem együttesen)

nem haladja meg

  • a 80.000 forintot, ha a közeli hozzátartozójával közös háztartásban él,

  • a 90.000 forintot, ha egyedül él.

 

Fontos, még hogy

a kérelem indokolásában meg kell jelölni azokat a különös méltánylást érdemlő körülményeket, amelyek megalapozhatják a kérelem teljesíthetőségét, és amennyiben lehetséges, csatolni kell az ezen körülmények igazolására vonatkozó iratokat (pl.: egészségi állapotról, közeli hozzátartozó egészségi állapotáról, gyógyszerköltségről, közüzemi díj elmaradásról szóló igazolás stb.).


 

Lehetőség van továbbá KIVÉTELES NYUGELLÁTÁS-EMELÉS biztosítására, amely állandó jelleggel beépül a nyugdíj összegébe.

 

Az engedélyezés feltételei:

 

az öregségi nyugdíjkorhatárt elért, nyugellátásban részesülő személynek, a megváltozott munkaképességű özvegynek, a fogyatékkal élő, illetve tartósan beteg vagy legalább két árvaellátásra jogosult gyermek eltartásáról gondoskodó özvegynek és az árvának adható (de fontos, hogy a megváltozott munkaképességűek ellátásaiban részesülőnek - rehabilitációs és rokkantsági ellátás- nem),

kérelemre adható,

ha az igénylő nyugellátásának és egyéb rendszeres pénzellátásának együttes havi összege nem haladja meg a 90.000 forintot,

 

Ennek keretében évente egy alkalommal EGYSZERI SEGÉLYBEN  részesíthető az a személy, aki saját  jogú  vagy  hozzátartozói  nyugellátásban  részesül  (de  fontos,  hogy  a  megváltozott munkaképességűek  ellátásai  -   rehabilitációs  és  rokkantsági   ellátás  -   nem   minősülnek nyugellátásnak!),
erre irányuló kérelmet nyújt be,
olyan élethelyzetbe került, amely létfenntartását veszélyezteti,
és a havi jövedelme (a nyugellátás és egyéb rendszeres pénzellátás, jövedelem  együttesen) nem haladja meg


•  a 80.000 forintot, ha a közeli hozzátartozójával közös háztartásban él,
•  a 90.000 forintot, ha egyedül él.

Fontos, még hogy a   kérelem   indokolásában   meg   kell   jelölni   azokat   a   különös   méltánylást   érdemlő körülményeket,  amelyek   megalapozhatják  a  kérelem   teljesíthetőségét,  és   amennyiben lehetséges,  csatolni kell az ezen körülmények  igazolására vonatkozó  iratokat (pl.: egészségi állapotról,   közeli   hozzátartozó   egészségi   állapotáról,   gyógyszerköltségről,   közüzemi    díj elmaradásról szóló igazolás stb.).


Lehetőség   van   továbbá   KIVÉTELES   NYUGELLÁTÁS-EMELÉS   biztosítására,   amely   állandó jelleggel beépül a nyugdíj összegébe.


Az engedélyezés feltételei:
az  öregségi  nyugdíjkorhatárt  elért,  nyugellátásban részesülő  személynek,  a  megváltozott munkaképességű  özvegynek,  a  fogyatékkal  élő,  illetve  tartósan  beteg  vagy  legalább  két árvaellátásra jogosult gyermek eltartásáról gondoskodó özvegynek és az árvának adható (de fontos, hogy a megváltozott munkaképességűek ellátásaiban részesülőnek -  rehabilitációs és rokkantsági ellátás- nem), kérelemre adható, ha az igénylő nyugellátásának és egyéb rendszeres pénzellátásának együttes havi összege nem haladja meg a 90.000 forintot,

Somogy Megyei Kormányhivatal
7400 Kaposvár, Nagy Imre tér 1.  Telefon: (82) 502 600 Fax: (82) 502 602
E-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. Honlap: http://www.kormanyhivatal.hu/hu/somogy Hivatali kapu rövid
neve: SMKH KRID azonosító: 302826115

 

Letölthető adatlapok PDF formátumban:

Adatlap egyszeri segélyhez

Adatlap emeléshez


 

Emlékvonatozás

 


Emlékvonatozás szakmai beszámoló


A Somogyszob-Balatonszentgyörgy vasútvonalat mindig is egyfajta kettősség jellemezte. 1893. október 24-ei megnyitása mérföldkőnek számított Belső-Somogy fejlődésének szempontjából, hiszen a személyszállításon túl, a helyben termelt jelentős mennyiségű mezőgazdasági termék elszállítását jelentősen megkönnyítette. Ellenlábasok már akkor is akadtak, hiszen jónéhány földesúr nem engedte, hogy a vasút kettészelje birtokát, ez is hozzájárult a személyforgalom szempontjából kedvezőtlen vonalvezetéshez, hiszen a vasút a legtöbb, általa érintett település határában fut, jelentős távolságra azok központjától.


A vasútvonalon 2009. december 13. óta szünetel a menetrend szerinti személyszállítás. Mivel Marcali Somogy megye  legnagyobb teherforgalmat bonyolító állomásainak egyike, Marcali és Balatonkeresztúr állomásokon a forgalmi szolgálat  indmáig megmaradt. A rendszeres  teherforgalom miatt a teljes, 60 km-es vasútvonalat karbantartják, a vasúttársaság a szükséges javításokat és felújításokat rendre elvégzi. Az IKR Agrár Kft. marcali telephelyére vasúton keresztül érkezik a szlovák műtrágya input anyag, valamint jelentős mennyiségű fát is szállítanak a városból. Böhönyéről szezonális jelleggel szállítanak vasúti tehervagonba rakódott fát, Mesztegnyő pedig eseti jellegű gabonavonatokkal erősíti a vasútvonal teherforgalmát.


Böhönyei lakosként és vasútbarátként gyermekkorom óta figyelemmel kísérem a vasútvonalhelyzetét, ezért 2018-ban azzal a céllal indítottam útnak az emlékvonatozás hagyományát, hogy az esemény összehozza a vasútvonal által érintett települések lakóit, önkormányzatait, civil szervezeteit és a vasútbarátokat, miközben – a vasútvonalon történő és kísérő programokkal tarkított utazás nyújtotta élményen túl – felhívjuk a figyelmet a vasútvonal meglétének szükségességére és a benne rejlő fejlesztési lehetőségekre. Az első, 156 férőhelyes emlékvonat teltházzal közlekedett és a kapacitásbővítés ellenére a második, 200 férőhelyes vonat is teljesen megtelt. Az idei vonat 420 férőhellyel közlekedett, közel 60%-os kihasználtsággal, így az utasszám ismét meghaladta az előző évit. Azért rendeltem ilyen nagy kapacitású szerelvényt, hogy a kialakult pandémiás helyzet következtében a teljes útvonalon biztosítható legyen az utazóközönség számára az ajánlott egészségügyi védőtávolság.


Mozdonyunk 20090 vonatszámban reggel 6:37-kor indult útnak a ferencvárosi pályaudvarról, 8 perccel később pedig meg is érkezett Budapest-Kelenföldre. Az 5db By(ee) 21-55 típusú, német gyártmányú, egyenként 84 férőhelyes kocsiból álló szerelvényünket a 431 379 (ex. V43 1379) pályaszámú villanymozdony hozta a Déli pályaudvarról, ahonnan 6:50-kor indult

20490 vonatszámban és 6:56-kor érkezett meg Kelenföldre. A lelkes utazóközönség már a vonat indulása előtt egy órával gyülekezni kezdett a kelenföldi pályaudvaron, a hangosbemondó folyamatosan jelezte, hogy fogynak a percek a böhönyei különvonat indulásáig, majd 7:45-kor éles sípszót követően a forgalmi szolgálattevő magasba emelte a zöld tárcsát, felpörgött a 42 éves, 418 149 (ex. M41 2149) pályaszámú, „Csörgő” becenévre hallgató dízelmozdonyunk motorja és 13482-es vonatszámmal megkezdtük 218 km-es utunkat Böhönye felé. Első megállónk Székesfehérvár volt, ahol további utasok csatlakoztak a már vonaton lévőkhöz. Rövid tartózkodás után, 8:31-kor indultunk tovább.


1. ábra Balatonföldvár határában halad 100km/h-s sebességgel az emlékvonat
Forrás: Sámoly Csaba saját készítésű fotója (2020.10.24.)


Kiscséripuszta és Szabadisóstó állomásokon csak forgalmi okból álltunk meg, majd Siófok következett, ahol szintén voltak felszálló utasok. A nap eseményeit megörökítő SOMOGY Televízió munkatársai is itt csatlakoztak hozzánk.


2. ábra Fonyód után gyorsít M41 2149 pályaszámú mozdonyunk 150 méteres szerelvényével
Forrás: Szőcsényi Gábor saját készítésű fotója (2020.10.24.)



Siófokról 12 perc tartózkodás után, 9:27-kor indultunk tovább, majd egy balatonszárszói forgalmi okból történő megállás után már Fonyód következett, ahol 28 percet tartózkodtunk. Somogyszob / Dombóvár / Kaposvár felől érkező utasaink itt szálltak át az emlékvonatra. 10:49-kor befutottunk a balatonszentgyörgyi állomásra, ahol Farkas László Nándor, a település polgármestere és egyben Balatonszentgyörgy állomásfőnöke köszöntötte a népes utazóközönséget. Beszédében felidézte a vasútvonal működésének legszebb éveit és reményét fejezte ki, hogy egyszer még újra lehet majd személyvonattal utazni a Belső-Somogyot a Balatonnal összekötő vasútvonalon. Amíg mozdonyunk körbejárt és szerelvényünket előkészítették a továbbindulásra, a helyiek nagy mennyiségű pogácsa, sütemény, üdítőitalok és bor fogyasztására invitálták a résztvevőket.


3. ábra Farkas László Nándor, Balatonszentgyörgy polgármestere és állomásfőnöke köszöntőt mond
Forrás: Kiss Balázs saját készítésű fotója (2020.10.24.)


11:20-kor elindultunk Balatonszentgyörgyről és Böhönyéig minden egykori állomáson és megállóhelyen megálltunk. Minden helyszínen legalább 5-10 percet időztünk, hogy az érdeklődők körbejárhassák az egyes állomások és megállóhelyek teljes területét, a vasútfotósoknak köszönhetően pedig remek fotók készültek vonatunkról. A vasútvonal tengelyterhelése miatt hosszú és nehéz szerelvényünk 20 km/h-s engedélyezett legnagyobb sebességgel közlekedhetett Balatonkeresztúr és Böhönye között. Az alacsony sebességnek  köszönhetően bőven volt idő és lehetőség a vonat ablakából megcsodálni Somogy megye természeti kincseit. A szántóföldeken legelő őzek és szarvasok nem jöttek zavarba az elhaladó vonattól, az egykori utasok és vasúti dolgozók pedig legkedvesebb emlékeiket idézték fel, miközben a vonat a sárgába öltözött erdei tájon csattogott keresztül. A vonatot számos vasútfotós kísérte végig autóval Balatonszentgyörgytől egészen Böhönyéig és vissza.

 


4. ábra Kéthely határában halad Marcali irányába az emlékvonat szerelvénye
Forrás: dr.Steinmetz Ádám saját készítésű fotója (2020.10.24.)


A marcali vasútállomás csendjét a hosszú kürtszóval bevonuló különvonat törte meg. Az állomásra beguruló szerelvényt az állomási személyzeten túl népes érdeklődő tömeg várta. Az utasok betekintést nyerhettek a vasúti dolgozók életébe és a vasúti forgalom működésébe, megismerhették a biztosító berendezések működését és minden felmerülő kérdésre választ kaphattak. A hangosbemondó ismét induló személyvonatról harsogott, miközben a vonat személyzete átvette a mesztegnyői és böhönyei állomás kulcsait.

 


5. ábra Az emlékvonat és az utasok a 34 perces tartózkodási időt töltik Marcaliban
Forrás: Bogdán László saját készítésű fotója (2020.10.24.)


Újabb 26 perces zakatolás után megérkeztünk Mesztegnyőre, ahol a vírushelyzetre való tekintettel a népzenétől és tánctól hangos állomás helyett most csak néhány csendes, emlékeibe merülő helyi lakos és népes vasútfotós tábor fogadott bennünket. 30 perces tartózkodásunk alatt a Mesztegnyői Erdei Vasút telephelyét jártuk körbe. Kormány György, vasútüzem vezető kiváló előadást tartott a kisvasútról, miközben szabadon körbe lehetett járni a telephelyet és kívülről-belülről meg lehetett tekinteni az ottani mozdonyokat, személy-és teherkocsikat. Néhány budapesti utas nem csak ezen lehetőséggel élt, hanem utazott is a 14 órakor induló szerelvénnyel, amelyhez visszafele is csatlakozást biztosítottunk.


6. ábra A mesztegnyői erdőben halad a vonat Böhönye felé
Forrás: Gálovics Márk saját készítésű fotója (2020.10.24.)


Mesztegnyőről 14:10-kor indultunk tovább és – bár a 11,1 kilométeres szakaszon háromszor is rövid megállásra kényszerültünk a sínekre dőlt vagy belógó kisebb-nagyobb faágak miatt –késés nélkül, 14:45-kor, folyamatos kürtszó mellett futottunk be a böhönyei állomásra. A vonatról lelépő utasokat a Böhönyei Dalkör vasutas nótái fogadták.

 


7. ábra A különvonat érkezésének pillanata a böhönyei vasútállomáson
Forrás: Szőcsényi Gábor saját készítésű fotója (2020.10.24.)


A vasútállomás előtti téren felállított színpadon Zsoldos Márta Piroska, Böhönye KözségPolgármestere köszöntötte az egybegyűlteket. Beszédében röviden felidézte a vasútvonal múltját és örömét fejezte ki, hogy harmadik alkalommal is ilyen sokan érdeklődtek az esemény iránt. Főszervezőként én is rövid köszöntőt mondtam és megköszöntem minden támogatást. A Böhönyei Dalkör hangulatos műsorát követően Badár Sándor, Karinthy-gyűrűs színész, humorista 40 perces stand-up comedy műsora gondoskodott a jó hangulatról. A sok nevetésből és a nagy tapsviharból ítélve műsora elnyerte a résztvevők tetszését.

 

8. ábra A Böhönyei Dalkör műsora a böhönyei vasútállomás előtti téren
Forrás: Sándor János saját készítésű fotója (2020.10.24.)


A Borbarát Kör, a Nyugdíjas Klub és a Böhönyei Fiatalokért Kulturális Egyesület önkénteseivendéglátással kedveskedtek, így mindenki kedvére fogyaszthatott a pogácsákból, süteményekből, illetve kóstolót kaphattak a díjnyertes böhönyei borokból, pálinkákból. Kovács Tibor, nyugdíjas makettező idén is elhozta 11 élethű darabból álló gőzmozdonymakett
kiállítását, amely most is nagy népszerűségnek örvendett.

9. ábra Kovács Tibor és saját készítésű gőzmozdony-makettjei
Forrás: Kemenczei Róbert saját készítésű fotója (2020.10.24.)


Böhönyéről menetrend szerint 15:40-kor kellett volna visszaindulnunk, de biztosítóberendezési meghibásodás miatt a mozdony csak késve tudott körbejárni, így a vonatelőkészítési feladatok elhúzódása miatt végül 30 perces késéssel vágtunk bele a 218 kmes visszaútba. Balatonszentgyörgyig ugyanúgy minden egykori állomáson és megállóhelyen megálltunk, de minden helyszínen csak rövid, 2-3 perces tartózkodásunk volt.  Balatonszentgyörgy után már csak Fonyódon, Siófokon és Székesfehérváron álltunk meg 1-1 percre a leszálló utasok miatt. Kelenföldre végül az induláskor szerzett késést megtartva futott
be 21:30-kor a 13843-as számú különvonat. Az utasok leszállását követően a szerelvényen kialudtak a fények, mozdonyunk 21:41-kor 20900-as vonatszámban indult vissza Ferencvárosra, ahova 21:49-kor érkezett, a szerelvényt pedig 21:42-es indulással, a reggel óta a kelenföldi pályaudvaron pihenő 431 379 (ex. V43 1379) pályaszámú villanymozdony húzta
vissza a Déli pályaudvarra 20941-es vonatszámmal. Az idei emlékvonatozás megszervezése sokkal nagyobb kihívást jelentett a korábbi évekhez képest, hiszen nem csak a pandémia, hanem a július 25-ei villámárvíz okozta károk is hozzájárultak ahhoz, hogy a megszokott Somogyszob – Balatonszentgyörgy – Somogyszob útvonalon megforduló vonat helyett egy Budapestről induló, a Balaton déli partján végigszáguldó, majd Balatonszentgyörgy felől csak Böhönyéig közlekedő emlékvonat megszervezésére volt lehetőség. Az egyes helyi mérések szerint 220 mm-t meghaladó csapadékmennyiség a kisebb sérüléseket is figyelembe véve, több mint harminc helyen okozott kárt a 11 km-es Böhönye – Segesd szakaszon. A leglátványosabb kár az egykori felsőbogátpusztai megállóhelytől alig pár méterre keletkezett, ahol a medréből kilépő Rinyapatak
egy hozzávetőlegesen 100 méteres szakaszon teljesen elmosta a több méter magas vasúti töltést. A böhönyei Rinya-híd a 41-es vasútvonal belegi szakaszához hasonlóan megsüllyedt és használhatatlan lett. Böhönye és Felsőbogátpuszta között a pálya lejtéséből adódóan több helyen tört magának utat a szántóföldekről lezúduló víz, és hol a töltést mosta el, hol pedig egész vasbetonaljakat és talpfákat ragadott magával és rakott le több méterrel arrébb. A megpróbáltatások ellenére az esemény sikeres, negatív eseményektől és kritikáktól mentes volt. Az utasszám, a támogatók, a vasútfotósok és az állomásokra kilátogatók száma minden eddiginél magasabb volt. Budapest-Kelenföldön kívül Székesfehérvár, Siófok, Fonyód, Balatonszentgyörgy állomásokon is sokan szálltak fel a vonatra, de még Balatonkeresztúr, Kéthely, Marcali és Mesztegnyő állomásokon is voltak fel-és leszállók. A vonaton a tájékozódást az utastéri ajtókra kifüggesztett menetrendek és a folyamatos
hangostájékoztatás segítette. Az ajtókra előzetesen kifüggesztésre kerültek a kocsiszámok, így felszálláskor mindenki könnyedén megtalálhatta a számára kijelölt kocsit. A vonaton történő utazáshoz egyébként előzetes regisztrációra volt szükség, melyhez egy külön erre a célra kialakított jegyrendelő felületet kellett használni. A személykocsik kialakítását figyelembe
véve minden menetjegyen feltüntetésre került, hogy melyik számozott ülőhelyre szól az adott illető jegye. A helyfoglalás során fokozott figyelmet fordítottam a távolságtartás biztosítására.

Összességében elmondható, hogy a két éve teremtett hagyományt érdemes volt folytatni, hiszen az esemény ismét összehozta a vasútvonal által érintett települések lakóit, önkormányzatait, civil szervezeteit és a vasútbarátokat. A kezdeményezést a MÁV Zrt. is nagy figyelemmel kísérte. Talán az esemény és ezáltal a vasútvonalra terelődő figyelem is hatással is volt arra – a korábban napvilágot látott hírekkel ellentétes – döntés meghozatalára, hogy a vasúttársaság 2021 tavaszán teljes mértékben helyre kívánja állítani a sérült szakaszokat és biztosítani szeretné, hogy hamarosan újra a teljes szárnyvonal járható legyen vonattal.


A megosztott tartalmakon túl a helyi média is beszámolt az eseményről az alábbi formákban:


Nosztalgia vonat Marcaliban (Marcali Portál, 2020. október 24.)
https://marcaliportal.hu/index.php/2015-07-07-09-04-12/varosunk/48954-nosztalgia-vonat-marcaliban


Vasúti emléktúra Somogyban (Vonat Magazin, 2020. november 7.)

https://vonatmagazin.blog.hu/2020/11/07/vasuti_emlektura_somogyban


III. Emlékvonatozás a Balatonszentgyörgy – Somogyszob vasútvonalon (SOMOGY Televízió, 2020. november 16.)
https://www.youtube.com/watch?v=5oCunPjp-yg&t=1314s


37-es vonal: Ahol 2020-ban még egy olimpiai bajnok vízilabdás center is vasútfotózott
(Indóház – Közlekedési Hírportál, 2020. december 31.)

https://iho.hu/hirek/37-es-vonal-ahol-2020-ban-meg-egy-olimpiai-bajnok-vizilabdas-centeris-
vasutfotozott


Ezúton is szeretném megköszönni Böhönye Község Önkormányzatának támogatását!
Írta:      
György-Dávid Valentin    
Böhönye, 2021. január 12.

 

 

 

 

 

 

signal for help

Signal for Help!

A magyar köztudatba a rendőrség egy olyan, nemzetközi porondon feltűnt segítségkérő jelzést vezet be, amellyel a kiszolgáltatott helyzetben lévő emberek akár némán is jelezni tudják, hogy veszélyben vannak.

 

 

 

A segélykérő kézmozdulatot bárki használhatja arra, hogy figyelmeztessen másokat (beleértve az esetleg közelben tartózkodó rendőrt), azonnali segítségre van szüksége, azonban körülményei – például fenyegetettség – miatt telefonon vagy egyéb módon nincs lehetősége rendőri segítséget kérni.

A mozdulat Kanadából indulva hódította meg a világot, és már Magyarországon is elkezdett terjedni a közösségi médiában. A magyar rendőrség számára ugyanakkor nem csupán egy új segítségkérő módszerről van szó, hanem az általa kifejtett nevelő hatásról is, amely megtanítja embertársainkat arra, hogyan figyeljünk egymásra, hogyan vegyük észre a bajbajutottakat magunk körül a rohanó világban, és hogyan nyújtsunk segítséget csendben a megfélemlítettek biztonságát védve. Megtanítja a társadalom tagjait vigyázni a másikra, védeni egymást,

ébernek lenni. Kialakul a cselekvő emberbarátság példája, általa a tudatosság felerősödik, ezért is különlegesen fontos a magyar rendőrség számára az egységes segélykérő mozdulat magyarországi bevezetése.

Mivel az áldozatok a bántalmazó előtt sokszor nem tudják/akarják vállalni a segítségkérés tényét, a rendőrség előtt azonban a látencia miatt jelzés nélkül többnyire ismeretlenek maradnak az ilyen jellegű bűncselekmények, a bántalmazottaknak lehetősége van egy új eszköz használatára, a néma segítségkiáltásra, amivel a kiszolgáltatott helyzetükben is segítő jobbot remélhetnek a társadalomtól, a rendőrségtől.

Készítettünk egy animációt a kézmozdulat helyes használatáról, emellett azonban az is nagyon fontos, hogy a társadalom tagjai felismerjék azt, és megtegyék a szükséges lépeseket.

https://youtu.be/6pv4PFCaXU8

https://www.youtube.com/watch?v=w6zrZF4XvF0

https://www.youtube.com/watch?v=J0XAgrKnCG4&t=11s

Amennyiben ilyen néma segítségkérést tapasztal, hívja a 112-t, és lehetőség szerint adja meg a következő információkat a hívásfogadó részére:

  • a bejelentő neve, telefonszáma;

  • hol tapasztalta a segélykérést (helyszín);

  • hogyan tapasztalta a segélykérést (mi történt, kinek van szüksége segítségre, kivel volt egy társaságban a segélykérő);

  • felmerül-e közvetlen életveszély;

  • látja-e még a segélykérőt (ha nem, akkor merre távozott);

  • személyleírás a segélykérőről és a vele tartózkodó további személy(ek)ről.

 

Forrás: ORFK Kommunikációs Szolgálat

Néma segélykérés kézmozdulattal kép: www.police.hu

 

SOMOGY MEGYEI RENDŐR-FŐKAPITÁNYSÁG

BŰNÜGYI IGAZGATÓSÁG

Bűnmegelőzési Osztály

7400 Kaposvár, Szent Imre u. 14/c. Pf.:121

TEL:82/502-700-2732, FAX:82/502-700-2772

E-mail:This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.


 

Platánfa pályázat

30 db platánra pályáztunk!

A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Cselekvési Terve alapján a

Vidékfejlesztési Program Irányító Hatósága támogatásával

Településfásítási Program

VP-20.2-16

A pályázat célja: összesen 24 ezer sorfát igényelhetnek a 10 ezer fő alatti települések. Ezzel Magyarország legnagyobb belterületi fásítási programja valósulhat meg. Ismét 19 fafajból választhatnak az érdeklődők, településenként minimum 10, maximum 30 sorfát

Igénylés folyamata:

  • A Program első ütemétől eltérően a második ütemben az igénylőknek előzetesen regisztrálniuk kell az www.orszagfasitas.hu weboldalon, amelyre az igénylés előtti hónapban van lehetőség.

  • Az előzetes regisztráció 2021. június 10-én 10.00 órától indul és június 30. éjfélig tart.

  • Fontos, hogy csak azok a települések igényelhetnek fát, akik előzetesen regisztráltak!

  • Az igénylési felület 2021. július 5-én 10:00 órakor nyílik meg és 2021. július 31. éjfélig elérhető.

  • Az igénylők őszi és tavaszi szállítású fafajok közül választhatnak.

  • A kosárba nem kerülhetnek őszi és tavaszi szállítású fák vegyesen!

  • Az első tételek kosárba kerülését követően a kosár tartalmát 45 percig fenntartjuk, de ezen idő letelte után a kosár automatikusan kiürül.

  • 2021. őszén és 2022. tavaszán kerül sor az igényelt fák kiszállítására, de a Program első ütemétől eltérően ültetési időpont megadására most nem lesz lehetőség.

  • Az igényléseket az Országos Erdészeti Egyesület beérkezési sorrendben ellenőrzi és bírálja el, majd értesíti az igénylőket.

  • Sikeres igénylés esetén a nyilatkozatok, ültetéssel kapcsolatos adatok feltöltésére – 2021. július 15-től-augusztus 15-ig van lehetőség.

Területi korlátozás:

Minden magyarországi, maximum 10.000 fő lakosú település jogosult a Programban való részvételre

Indikátor értéke:

5 év fenntartási időszak

Támogatást igénylők köre:

  • ha önkormányzat, vagy önkormányzati intézmény részére igényel

  • ha állami intézmény, vagy egy állami intézmény fenntartója részére igényel

  • ha civil szervezet részére igényel

  • ha egyházi szervezet vagy intézmény részére igényel

Fontos, hogy azok a települések, akik sikeresen igényeltek fát 2020-ban, a Településfásítási Program első ütemében, a második ütemben már nem vehetnek részt

Pályázat benyújtásának határideje, módja:

2021. június 10. napjától 2021. június 30. napjáig

Igényelhető mennyiség: 10-30 db fa

A pályázat részletes feltételei az alábbi linken érhetők el:

https://orszagfasitas.hu/telepulesfasitasi-program-2021/igenylesi-utmutato-2021/


 

 

Támogatói okirat bm


Iktatószám: BMÖFT/6-9/2021.
A Belügyminisztérium önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatása keretében kiadja az alábbi


TÁMOGATÓI OKIRATOT


1.    A Belügyminisztérium mint Támogató (a továbbiakban: „Támogató”) rögzíti, hogy Böhönye Község
Önkormányzata (a továbbiakban: „Kedvezményezett”) Magyarország 2021. évi központi költségvetésérol szóló
2020. évi XC. törvény (a továbbiakban: Kvtv.) 3. A helyi önkormányzatok kiegészíto támogatásai melléklet 3. A
helyi önkormányzatok felhalmozási célú kiegészíto támogatásai közül a 3.3., 3.4. vagy 3.5. jogcímen igényelt
önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések támogatásra vonatkozó pályázatát az ebr42 önkormányzati
információs rendszerben (a továbbiakban: ebr42 rendszer) 520143 azonosító számon rögzítette és a 2021. évi
Pályázati kiírásnak megfeleloen benyújtotta.


2. Jelen támogatói okiratban a Támogató a Kedvezményezettet a benyújtott pályázata alapján a 2021. június 29.
napján kelt BMÖFT/6-8/2021. iktatószámú miniszteri döntésnek megfeleloen 9 944 100 ,- Ft, azaz kilencmilliókilencszáznegyvennégyezer-
egyszáz forint vissza nem térítendo támogatásban részesíti.


3. A támogatást a Támogató utalványozása alapján a Magyar Államkincstár (a továbbiakban: Kincstár) folyósítja egy
összegben a Kedvezményezett fizetési számlájára, a támogatói okirat hatályosulását követo 7 munkanapon belül.


4. A miniszteri döntés alapján nyújtott támogatást a Kedvezményezett kizárólag az alábbiakban meghatározott célokra
(a továbbiakban: Támogatott muszaki tartalom), a jelzett keretösszeg erejéig használhatja fel:
Belterületi utak, járdák, hidak felújítása jogcím szerint

 

 

5. A támogatás forrása a Kvtv. 3. A helyi önkormányzatok kiegészíto támogatásai melléklet 3. A helyi
önkormányzatok felhalmozási célú kiegészíto támogatásai közül a 3.3., 3.4. vagy 3.5. jogcím szerinti eloirányzat.


6. A támogatás összegét a Kedvezményezett kizárólag a 4. pontban meghatározott cél érdekében, a vonatkozó
jogszabályoknak megfeleloen használhatja fel. A Kedvezményezett vállalja, hogy a támogatás felhasználása során
érvényesíti a vonatkozó államháztartási, számviteli jogszabályokat, az adóügyi és társadalombiztosítási eloírásokat,
valamint a közbeszerzésekrol szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) és a közpénzekbol nyújtott
támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény, továbbá a jelen támogatói okirat eloírásait.
Fejlesztési célra nyújtott támogatás esetén, jogszabály eltéro rendelkezése hiányában, a támogatásnak a
Kedvezményezett vagyongyarapodását kell szolgálnia.


7. A Kedvezményezett köteles a támogatás felhasználása során – ha ennek a Kbt. szerinti feltételei fennállnak –
közbeszerzési eljárást lefolytatni. Tudomásul veszi, hogy a közbeszerzési eljárási kötelezettség esetén, amennyiben a
beszerzés közbeszerzési eljárás nélkül történik meg, akkor a Kedvezményezett köteles a támogatási összeget teljes
egészében a jelen támogatói okiratban meghatározott kamatokkal együtt a központi költségvetésbe visszafizetni, és a
Kbt-ben meghatározott egyéb jogkövetkezményeket is viselni.


8. A támogatás felett a Kedvezményezett rendelkezik, és felelos annak jogszeru felhasználásáért. A Kedvezményezett
tudomásul veszi, hogy a támogatás nem ruházható át, nem engedményezheto és nem vonható össze más hazai vagy
egyéb európai uniós támogatással.


9. A Kedvezményezett 10 napon belül tájékoztatja a Támogatót minden olyan, a jelen okiratban szereplo adatban,
illetve egyéb körülményben bekövetkezett változásról, amely érdemben érinti a támogatott tevékenység teljesítését,
eredeti céljának megvalósulását, a támogatás jogszeru felhasználását. A tájékoztatási kötelezettség különös tekintettel
kiterjed arra az esetre, ha a jelen támogatással érintett intézménye, tagintézménye, telephelye vagy létesítménye más
hazai vagy uniós forrás keretében az okirat tartalmával megegyezo muszaki tartalomra – a jelen támogatás
felhasználási határidején belül – támogatásban részesül, azaz a kettos finanszírozás veszélye áll fenn. A
Kedvezményezett köteles intézkedni a kettos finanszírozás elkerülése érdekében, és a megtett intézkedésekrol a
Támogatót köteles tájékoztatni.


10. A Kedvezményezett köteles a támogatás felhasználásának, illetve a felhasználás megvalósulásának ellenorzését a
Támogató, továbbá minden olyan szervezet és hatóság részére lehetové tenni, melyeket erre jogszabály jogosít, illetve
kötelez. Köteles továbbá az ellenorzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenorzés lefolytatásához szükséges
tájékoztatást és segítséget megadni, a kért dokumentumokat rendelkezésre bocsátani, a helyszíni ellenorzést lehetové
tenni.


11. A Kedvezményezett tudomásul veszi, hogy a támogatást a visszaigényelheto általános forgalmi adó megfizetésére
nem használhatja fel. Amennyiben a Kedvezményezett a jogállása változása miatt, vagy más okból a támogatás
felhasználása során a fizetendo adójából rá áthárított, vagy az általa megállapított adót levonta, vagy a keletkezo
adóterhet másra áthárította, a levonásba helyezett, illetve áthárított és a Támogató által is támogatott általános
forgalmi adó összegének megfelelo költségvetési támogatást köteles a jogosulatlanul igénybe vett támogatásokra
vonatkozó szabályok szerint visszatéríteni.


12. A Kedvezményezett a támogatás felhasználása során a támogatás terhére a kétszázezer forint értékhatárt
meghaladó értéku áru beszerzésére vagy szolgáltatás megrendelésére irányuló szerzodést kizárólag írásban köthet.
Írásban kötött szerzodésnek minosül az elküldött és visszaigazolt megrendelés is. Az írásbeli alak megsértésével kötött
szerzodés teljesítése érdekében történt kifizetés összege a támogatott tevékenység költségei között nem veheto
figyelembe.


13. A Kedvezményezett a támogatással érintett intézmény muködésére vonatkozó adatok változását 10 napon belül
köteles a Támogató részére írásban bejelenteni.

14. A támogatói okirat csak abban az esetben módosítható, ha a támogatott tevékenység az így módosított
feltételekkel is támogatható lett volna. A támogatói okirat szerinti célok módosítására egy alkalommal van lehetoség,
mely nem eredményezheti a támogatási összeg növekedését, a támogatási intenzitás növekedését, a felhasználás
határidejének meghosszabbítását és a pályázati alcél módosítását. A Kedvezményezett a támogatói okirat
módosítására irányuló kérelmét – a támogatás felhasználási határidejének végét megelozoen – írásban, indoklással és
az ezeket alátámasztó dokumentumokkal köteles a Támogató részére benyújtani. Kedvezményezett a kérelemben
indokolni köteles a muszaki tartalom változás szükségességét. A kérelemhez csatolni szükséges minden, a pályázati
kiírás által eredetileg eloírt dokumentumot, mely a módosítást alátámasztja. A Támogató a módosításra irányuló
kérelem elbírálását követoen intézkedik a támogatói okirat módosításáról. A módosított támogatói okirat elektronikus
úton kerül kiadásra az ebr42 rendszerben. A Támogató a kérelem elutasítása esetén az elutasítást és annak indoklását
haladéktalanul megküldi Kedvezményezett részére.


15.    A Kedvezményezettnek a jelen okirat szerint megvalósítandó részcélokhoz rendelt támogatási összegek 10 %-nál
nagyobb eltérése esetén kötelezo kezdeményeznie a támogatói okirat módosítását.


16.    A Kedvezményezettnek a támogatásból megvalósuló beruházást a beruházás megvalósításától számított tíz évig az
eredeti rendeltetésnek megfeleloen – a muködésre vonatkozó hatályos jogszabályok betartásával – kell használnia, a
létesítményt nem szüntetheti meg, azt a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény rendelkezéseinek
megfeleloen fenn kell tartania és üzemeltetnie kell.


17. A támogatással érintett ingatlanvagyon a beruházás megvalósításától számított tíz évig csak a Támogató elozetes
hozzájárulásával idegenítheto el, adható bérbe vagy más használatába, illetve terhelheto meg, amennyiben azt muszaki
vagy szakmai okok teszik szükségessé. Amennyiben a Támogató az ingatlan elidegenítéséhez hozzájárul, úgy a
Kedvezményezett köteles az elidegenítésbol származó ellenértéket igazolható módon a támogatási cél szerinti további
feladatokra fordítani és a támogatási célra történo felhasználásával az elidegenítéstol számított 60 napon belül a
Támogató felé elszámolni. Elszámolás hiányában, illetve az ellenérték nem támogatási cél szerinti felhasználása
esetén az elidegenítésbol származó ellenértéket Kedvezményezett köteles az elidegenítéstol számított 30 napon belül a
Kincstár Kedvezményezett székhelye szerint illetékes területi szerve (a továbbiakban: Igazgatóság) útján visszafizetni,
egyúttal ennek tényérol a Támogatót értesíteni. Amennyiben a Támogató az ingatlan bérbeadásához/használatba
adásához hozzájárulását adja, úgy a Kedvezményezett köteles a bérbeadásból/használatba adásból származó
ellenértéket igazolható módon a támogatási cél szerinti további feladatokra fordítani és a támogatási célra történo
felhasználásával a hozzájáruló nyilatkozatban meghatározottak szerint elszámolni.


18. Amennyiben a támogatásból a Kedvezményezett muszaki berendezéseket, gépeket vagy egyéb berendezéseket is
beszerez, a tulajdonába kerül, a tulajdonszerzés idopontjától számított öt évig csak a Támogató elozetes
hozzájárulásával idegenítheto el, adható bérbe vagy más használatába, illetve terhelheto meg. Elidegenítés esetén az
ebbol származó ellenértéket a Kedvezményezettnek igazolható módon a támogatói okiratban meghatározott
feladatokra kell fordítania. Amennyiben a Támogató az elidegenítéshez hozzájárul, úgy a Kedvezményezett köteles az
elidegenítésbol származó ellenérték támogatási célra történo felhasználásával a Támogató felé elszámolni az
elidegenítéstol számított 60 napon belül. Elszámolás hiányában, illetve az ellenérték nem támogatási cél szerinti
felhasználása esetén, az ebbol származó ellenértéket köteles az elidegenítéstol számított 30 napon belül az Igazgatóság
útján visszafizetni, egyúttal ennek tényérol a Támogatót értesíteni. Amennyiben a Támogató a muszaki berendezések,
gépek vagy egyéb berendezések bérbeadásához/használatba adásához hozzájárulását adja, úgy a Kedvezményezett
köteles a bérbeadásból/használatba adásból származó ellenértéket igazolható módon a támogatási cél szerinti további
feladatokra fordítani és a támogatási célra történo felhasználásával a hozzájáruló nyilatkozatban meghatározottak
szerint elszámolni.

19. Indokolt esetben a támogatással létrehozott egyéb, a 16-18. pontba nem tartozó vagyonelem a létrehozástól
számított öt évig, egyedi kérelem alapján csak a Támogató elozetes jóváhagyásával, engedélyével idegenítheto el,
adható bérbe vagy más használatába, illetve terhelheto meg. Elidegenítés esetén az abból származó ellenértéket a
Kedvezményezettnek igazolható módon a támogatási cél szerinti további feladatokra kell fordítania. Amennyiben a
Kedvezményezett az elidegenítésbol származó ellenértéket nem a támogatási cél szerinti további feladatokra fordítja,
úgy a támogatás összegét/támogatásrészt vissza kell fizetnie. Amennyiben a Támogató az elidegenítéshez hozzájárul,
úgy a Kedvezményezett köteles az elidegenítésbol származó ellenérték támogatási célra történo felhasználásával a
Támogató felé elszámolni az elidegenítéstol számított 60 napon belül. Elszámolás hiányában, illetve az ellenérték nem
támogatási cél szerinti felhasználása esetén, az elidegenítésbol származó ellenértéket köteles az elidegenítéstol
számított 30 napon belül az Igazgatóság útján visszafizetni, egyúttal ennek tényérol a Támogatót értesíteni.
Amennyiben a Támogató az egyéb vagyonelem bérbeadásához/használatba adásához hozzájárulását adja, úgy a
Kedvezményezett köteles a bérbeadásból/használatba adásból származó ellenértéket igazolható módon a támogatási
cél szerinti további feladatokra fordítani és a támogatási célra történo felhasználásával a hozzájáruló nyilatkozatban
meghatározottak szerint elszámolni.


20. A támogatási összeg és a vállalandó önero minimális összege felhasználásának kezdo idopontja nem lehet korábbi,
mint a Pályázati kiírás közzétételének idopontja: 2021. február 3. napja.


21. A támogatás és a minimálisan vállalandó önero felhasználásának és a támogatott muszaki tartalom
megvalósításának határideje 2022. december 31. napja. Az ezen határidoig fel nem használt támogatásrészt vissza kell
fizetni a központi költségvetésbe.


22. A Kedvezményezett a támogatás felhasználásáról a felhasználási határidon belül minden év december 31-ei
fordulónappal, az éves költségvetési beszámoló keretében és rendje szerint számol el.


23. A Kedvezményezett a támogatás és önero felhasználását, a támogatott muszaki tartalom megvalósítását követo 60
napon belül, de legkésobb 2023. február 28. napjáig szakmai és pénzügyi beszámolót nyújt be elektronikus úton az
ebr42 rendszeren keresztül, valamint szöveges indokolással a 24. pontban eloírt mellékletekkel alátámasztottan
beszámol a támogatási összegnek és az öneronek a támogatói okiratban eloírt célnak megfelelo és rendeltetésszeru
felhasználásáról az Elszámoló melléklet kitöltésével, valamint az abban eloírt dokumentumok feltöltésével.


24. A beszámolóhoz mellékelni kell különösen
a. engedélyköteles beruházás esetén a használatba vételi engedélyt,
b. színes fényképes dokumentációt,
c. a kifizetés banki bizonylatát,
d. a fejlesztéssel érintett ingatlan pályázati cél szerint rendezett tulajdoni lapját,
e. a kötelezettségvállalás és teljesítés dokumentumait, így a felhasználási határidon belül keletkezett valamennyi,
pénzügyileg rendezett számlát (bizonylatot), azok összesítojét, tárgyi eszköz beszerzés esetén a könyvviteli
nyilvántartásba vételt igazoló dokumentumot, melyek teljes köru felülvizsgálatára kerül sor.
Támogató a dokumentumok jegyzékét az ebr42 rendszer elszámoló adatlapján teszi közzé.


25. A beszámolóhoz a számlák hitelesített másolatát kell benyújtani. A számlák eredeti példányára a
Kedvezményezett köteles rávezetni az „Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések 2021. évi támogatás
terhére elszámolva” záradékot.


26. A Kedvezményezett az ebr42 rendszeren keresztül, az e célra kialakított urlapra feltölti a jelen okirat 24. pontjában
felsorolt dokumentumokat ezt követoen lezárja elszámolását.


A lezárást követoen az ebr42 rendszer automatikusan generál egy „Nyilatkozat” megnevezésu urlapot, melyet a
Kedvezményezett a rendszerbol pdf formátumban letölt, majd az iratkezelo szakrendszerében iktatja. Az iktatott
Nyilatkozatot a Kedvezményezett polgármestere (vagy a Kedvezményezett belso szabályzata szerint a polgármester
helyettesítésére jogosult személy) az Application Service Provider elektronikus információs rendszerben, vagy egyéb,
az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 25. §
(3) bekezdése szerinti követelményeknek megfelelo, elektronikus ügyintézést biztosító információs rendszerben (pl. eszigno,
GOV-CA) elektronikusan aláírja. Az elektronikus aláírás idobélyegzoje szerinti napon az elektronikusan aláírt
Nyilatkozatot az ebr42 rendszerben, az erre kialakított felületen visszatölti, és ugyanezen a napon a Kincstárnak a
https://szuf.magyarorszag.hu weboldalon elérheto Személyre Szabott Ügyintézési Felületen megtalálható „ÖTF”
elnevezésu urlap igénybevételével a Kincstár MAKPER elnevezésu Hivatali kapuján keresztül (KRID azonosító:
434024334) elektronikus úton megküldi az Igazgatóság részére.
A Nyilatkozat ebr42 rendszerbe történo visszatöltése és a MAKPER hivatali kapura történo megküldése együttesen
jelenti az elszámolás benyújtását.


27. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
Ávr.) 93. § (1) bekezdése szerinti beszámoló pénzügyi felülvizsgálatát és elfogadását – a Támogató és a Kincstár
közötti megállapodás alapján – a Kincstár látja el.


28. A támogatott tevékenység akkor tekintheto befejezettnek, ha az a támogatói okiratban meghatározottak szerint
teljesült, a megvalósítás során keletkezett számlák kiegyenlítése megtörtént, a támogatással és önero felhasználásával
létrehozott vagy beszerzett eszköz aktiválásra került, és a kedvezményezettnek a támogatott tevékenység befejezését
tanúsító, hatósági engedélyekkel és bizonylatokkal alátámasztott beszámolóját, elszámolását megállapodás alapján az
Igazgatóság jóváhagyta.


29. A szakmai és pénzügyi beszámoló benyújtási határidejének elmulasztása, illetve a beszámoló nem megfelelo
teljesítése esetén az Igazgatóság írásban, határido tuzésével felszólítja a Kedvezményezettet a kötelezettsége
teljesítésére, illetve a hiányok pótlására. A beszámoló benyújtására vonatkozó felszólításra legfeljebb egy,
hiánypótlási felhívás kibocsátására legfeljebb két alkalommal van lehetoség.
30. Amennyiben a beszámolási kötelezettség teljesítésére az Igazgatóság által kituzött határidok leteltéig nem, vagy
nem megfeleloen kerül sor, úgy Kedvezményezett a teljes támogatási összeget vagy a hiányzó dokumentumokkal
érintett támogatásrészt jogosulatlanul igénybe vett támogatásként köteles visszafizetni az Áht. 53/A. §-a, 60/A. § (2)
bekezdése és az Ávr. 98. §-a figyelembevételével, az ott rögzítettek szerinti ügyleti kamattal, illetoleg késedelem
esetén késedelmi kamattal növelten.


31. Amennyiben a Kedvezményezett a támogatást vagy annak egy részét jogosulatlanul vette igénybe, azt a nem
megjelölt feladatra használta fel, vagy a felhasználási cél a tervezettnél alacsonyabb összköltséggel valósult meg,
akkor Kedvezményezett a támogatásról, vagy meghatározott részérol jogosulatlanul igénybe vett támogatásként
haladéktalanul lemond – errol írásban tájékoztatja az Igazgatóságot – és a támogatást a központi költségvetés javára
visszafizeti. Kedvezményezett az így jogosulatlanul igénybe vett támogatást az Áht. 53/A. §-a, 60/A. § (2) bekezdése
és az Ávr. 98. §-a figyelembevételével, az ott rögzítettek szerinti ügyleti kamattal, illetoleg késedelem esetén
késedelmi kamattal növelten köteles visszafizetni.


32.    A támogatás jogosulatlan igénybevételének minosül különösen, de nem kizárólagosan, amennyiben
a) a Kedvezményezett a támogatást vagy annak egy részét jogosulatlanul vette igénybe;
b) a Kedvezményezett azt nem a megjelölt feladatra használta fel;
c) a Kedvezményezett a jelen támogatói okiratban meghatározott megvalósítási idoszak kezdo idopontjától számított
hat hónapon belül a támogatott tevékenységet nem kezdi meg, vagy a Kedvezményezett a költségvetési támogatás
igénybevételét neki felróható okból nem kezdeményezi, és késedelmét ezen ido alatt írásban sem menti ki;
d) hitelt érdemloen bebizonyosodik, hogy a Kedvezményezett a támogatási döntést érdemben befolyásoló valótlan,
hamis adatot szolgáltatott;
e) támogatott tevékenység megvalósítása meghiúsul, tartós akadályba ütközik, vagy a támogatói okiratban foglalt
ütemezéshez képest jelentos késedelmet szenved;


f) Kedvezményezett jelen támogatói okiratban rögzített beszámolási kötelezettségének nem tett eleget;
g) a Kedvezményezett neki felróható okból megszegi a jogszabályban és jelen okiratban rögzített kötelezettségeit, így
különösen nem tesz eleget ellenorzésturési kötelezettségének, és ennek következtében a költségvetési támogatás
szabályszeru felhasználását nem lehet ellenorizni;
h) a Kedvezményezett a támogatott tevékenységhez szükséges hatósági engedéllyel nem rendelkezik;
i) a Kedvezményezett a támogatásra vonatkozó valamely feltételt egyéb módon súlyosan megszegett;
amely esetek bármelyikében a Támogató az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.)
53/A. § (1) bekezdése alapján jogosult a költségvetési támogatást visszavonni.


33.    A támogatás Támogató általi visszavonása esetén – ideértve a felhasználási határidon túli pénzügyi teljesítést is – a
Kedvezményezett az Áht. 53/A. §-ának, az Ávr. 83. § és az Ávr. 97-99. §-ainak figyelembevételével – különös
tekintettel az Áht. 60/A. § (2) bekezdésére – köteles az Igazgatóság útján lemondani és azt az Ávr. 98. §-a szerinti
ügyleti kamattal, illetoleg késedelem esetén késedelmi kamattal növelten visszafizetni.


34.    A támogatói okiratban nem szabályozott kérdésekben az Áht., az Ávr., a Polgári Törvénykönyvrol szóló 2013. évi
V. törvény, valamint a Pályázati kiírás rendelkezéseit kell alkalmazni.


35.    Az Áht. 48/A. § (2) bekezdése alapján jelen támogatási jogviszony a támogatói okirat közlésével jön létre.
Csökkentett támogatás esetén a támogatási jogviszony létrejöttéhez a Kedvezményezett elfogadó nyilatkozata is
szükséges. Az okirat muszaki-szakmai tartalmára az ebr42 rendszerben a közléstol számított 3 munkanapon belül
tehet észrevételt.


36.    Ha a Kedvezményezett ezen elektronikus úton közölt támogatói okirattal összefüggésben nem tesz nyilatkozat
formájában észrevételt az ebr42 rendszeren keresztül, úgy a támogatói okirat a Kedvezményezett részérol is
elfogadottnak minosül.


37. A Kedvezményezett köteles a költségvetési támogatással összefüggésben keletkezett iratokat, valamint a
támogatási összeg felhasználását alátámasztó bizonylatokat teljesköruen a mindenkori iratkezelési szabályoknak
megfeleloen kezelni, és a támogatás elszámolását követo 10 naptári évig hiánytalanul megorizni.


38.    A pályázat, a pályázathoz és a támogatói okirathoz mellékelt dokumentumok, az okirat kiadásának feltételeként
meghatározott dokumentumok a jelen okirat elválaszthatatlan részét képezik, és a Támogatóra, valamint a
Kedvezményezettre kötelezo érvényuek, ha azok fizikai értelemben jelen okirathoz nem is kerültek csatolásra. Ezek a
dokumentumok együtt olvasandók és értelmezendok, egymást kiegészítik és kölcsönösen magyarázzák, de
mindennemu értelmezés során elsodlegesen a támogatói okirat rendelkezései az irányadóak.


39. Amennyiben a támogatásból olyan építési beruházás valósul meg, amely megfelel az állami beruházások központi
nyilvántartásáról és ellenorzésérol szóló 1830/2016. (XII. 23.) Korm. határozat (a továbbiakban: Korm. határozat) 1.
c) alpontjában meghatározott feltételeknek, úgy a Kedvezményezett:
- kötelezettséget vállal arra, hogy a Központi Állami Beruházás Ellenorzési Rendszer (KÁBER) által igényelt
adatszolgáltatást – az e célra rendelkezésre bocsátott, egyedi azonosítást lehetové tevo elektronikus felületen teljesíti,
továbbá a bejelentett adatokban bekövetkezett változásokat a rendszerben rögzíti,
- hozzájárul ahhoz, hogy a Korm. határozat 3. a) alpont szerinti kötelezettségei teljesítését és a beruházás
megvalósítását jogszabályban meghatározottak szerint ellenorizzék.


40. Jelen okirat a kötelezettségvállaló elektronikus aláírásával lép hatályba és hatálya a jelen okiratból eredo
valamennyi kötelezettség Felek általi teljesítéséig terjed. Felek a Támogatói Okiratot annak elolvasása és értelmezése
után, mint akaratukkal mindenben megegyezot magukra nézve kötelezo érvényunek fogadják el.


41. A központi költségvetés IX. fejezetébe sorolt eloirányzatokra vonatkozó kötelezettségvállalás, utalványozás,
ellenjegyzés és érvényesítés rendjérol szóló 35/2015. (XII.9.) BM utasítás 4.1. pontjában foglaltak alapján
kötelezettségvállalásra Pogácsás Tibor önkormányzati államtitkár jogosult.


42. Jelen okirat elektronikusan az ebr42 rendszerben kerül kiadásra a Kedvezményezett részére, az Igazgatóság
részére, valamint papír alapon a Támogató Irattára részére.


Pogácsás Tibor             
önkormányzati államtitkár
Belügyminisztérium      



5. A támogatás forrása a Kvtv. 3. A helyi önkormányzatok kiegészíto támogatásai melléklet 3. A helyi
önkormányzatok felhalmozási célú kiegészíto támogatásai közül a 3.3., 3.4. vagy 3.5. jogcím szerinti eloirányzat.


6. A támogatás összegét a Kedvezményezett kizárólag a 4. pontban meghatározott cél érdekében, a vonatkozó
jogszabályoknak megfeleloen használhatja fel. A Kedvezményezett vállalja, hogy a támogatás felhasználása során
érvényesíti a vonatkozó államháztartási, számviteli jogszabályokat, az adóügyi és társadalombiztosítási eloírásokat,
valamint a közbeszerzésekrol szóló 2015. évi CXLIII. törvény (a továbbiakban: Kbt.) és a közpénzekbol nyújtott
támogatások átláthatóságáról szóló 2007. évi CLXXXI. törvény, továbbá a jelen támogatói okirat eloírásait.
Fejlesztési célra nyújtott támogatás esetén, jogszabály eltéro rendelkezése hiányában, a támogatásnak a
Kedvezményezett vagyongyarapodását kell szolgálnia.


7. A Kedvezményezett köteles a támogatás felhasználása során – ha ennek a Kbt. szerinti feltételei fennállnak –
közbeszerzési eljárást lefolytatni. Tudomásul veszi, hogy a közbeszerzési eljárási kötelezettség esetén, amennyiben a
beszerzés közbeszerzési eljárás nélkül történik meg, akkor a Kedvezményezett köteles a támogatási összeget teljes
egészében a jelen támogatói okiratban meghatározott kamatokkal együtt a központi költségvetésbe visszafizetni, és a
Kbt-ben meghatározott egyéb jogkövetkezményeket is viselni.


8. A támogatás felett a Kedvezményezett rendelkezik, és felelos annak jogszeru felhasználásáért. A Kedvezményezett
tudomásul veszi, hogy a támogatás nem ruházható át, nem engedményezheto és nem vonható össze más hazai vagy
egyéb európai uniós támogatással.


9. A Kedvezményezett 10 napon belül tájékoztatja a Támogatót minden olyan, a jelen okiratban szereplo adatban,
illetve egyéb körülményben bekövetkezett változásról, amely érdemben érinti a támogatott tevékenység teljesítését,
eredeti céljának megvalósulását, a támogatás jogszeru felhasználását. A tájékoztatási kötelezettség különös tekintettel
kiterjed arra az esetre, ha a jelen támogatással érintett intézménye, tagintézménye, telephelye vagy létesítménye más
hazai vagy uniós forrás keretében az okirat tartalmával megegyezo muszaki tartalomra – a jelen támogatás
felhasználási határidején belül – támogatásban részesül, azaz a kettos finanszírozás veszélye áll fenn. A
Kedvezményezett köteles intézkedni a kettos finanszírozás elkerülése érdekében, és a megtett intézkedésekrol a
Támogatót köteles tájékoztatni.


10. A Kedvezményezett köteles a támogatás felhasználásának, illetve a felhasználás megvalósulásának ellenorzését a
Támogató, továbbá minden olyan szervezet és hatóság részére lehetové tenni, melyeket erre jogszabály jogosít, illetve
kötelez. Köteles továbbá az ellenorzésre feljogosított szervek megkeresésére az ellenorzés lefolytatásához szükséges
tájékoztatást és segítséget megadni, a kért dokumentumokat rendelkezésre bocsátani, a helyszíni ellenorzést lehetové
tenni.


11. A Kedvezményezett tudomásul veszi, hogy a támogatást a visszaigényelheto általános forgalmi adó megfizetésére
nem használhatja fel. Amennyiben a Kedvezményezett a jogállása változása miatt, vagy más okból a támogatás
felhasználása során a fizetendo adójából rá áthárított, vagy az általa megállapított adót levonta, vagy a keletkezo
adóterhet másra áthárította, a levonásba helyezett, illetve áthárított és a Támogató által is támogatott általános
forgalmi adó összegének megfelelo költségvetési támogatást köteles a jogosulatlanul igénybe vett támogatásokra
vonatkozó szabályok szerint visszatéríteni.


12. A Kedvezményezett a támogatás felhasználása során a támogatás terhére a kétszázezer forint értékhatárt
meghaladó értéku áru beszerzésére vagy szolgáltatás megrendelésére irányuló szerzodést kizárólag írásban köthet.
Írásban kötött szerzodésnek minosül az elküldött és visszaigazolt megrendelés is. Az írásbeli alak megsértésével kötött
szerzodés teljesítése érdekében történt kifizetés összege a támogatott tevékenység költségei között nem veheto
figyelembe.


13. A Kedvezményezett a támogatással érintett intézmény muködésére vonatkozó adatok változását 10 napon belül
köteles a Támogató részére írásban bejelenteni.
Azonosító: 520143 Kitölto: Admin
Lezárva: 2021.06.30. 15:14:08 PDF készült: 2021.07.06. 09:59:21
3/7
14. A támogatói okirat csak abban az esetben módosítható, ha a támogatott tevékenység az így módosított
feltételekkel is támogatható lett volna. A támogatói okirat szerinti célok módosítására egy alkalommal van lehetoség,
mely nem eredményezheti a támogatási összeg növekedését, a támogatási intenzitás növekedését, a felhasználás
határidejének meghosszabbítását és a pályázati alcél módosítását. A Kedvezményezett a támogatói okirat
módosítására irányuló kérelmét – a támogatás felhasználási határidejének végét megelozoen – írásban, indoklással és
az ezeket alátámasztó dokumentumokkal köteles a Támogató részére benyújtani. Kedvezményezett a kérelemben
indokolni köteles a muszaki tartalom változás szükségességét. A kérelemhez csatolni szükséges minden, a pályázati
kiírás által eredetileg eloírt dokumentumot, mely a módosítást alátámasztja. A Támogató a módosításra irányuló
kérelem elbírálását követoen intézkedik a támogatói okirat módosításáról. A módosított támogatói okirat elektronikus
úton kerül kiadásra az ebr42 rendszerben. A Támogató a kérelem elutasítása esetén az elutasítást és annak indoklását
haladéktalanul megküldi Kedvezményezett részére.


15.    A Kedvezményezettnek a jelen okirat szerint megvalósítandó részcélokhoz rendelt támogatási összegek 10 %-nál
nagyobb eltérése esetén kötelezo kezdeményeznie a támogatói okirat módosítását.


16.    A Kedvezményezettnek a támogatásból megvalósuló beruházást a beruházás megvalósításától számított tíz évig az
eredeti rendeltetésnek megfeleloen – a muködésre vonatkozó hatályos jogszabályok betartásával – kell használnia, a
létesítményt nem szüntetheti meg, azt a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény rendelkezéseinek
megfeleloen fenn kell tartania és üzemeltetnie kell.


17. A támogatással érintett ingatlanvagyon a beruházás megvalósításától számított tíz évig csak a Támogató elozetes
hozzájárulásával idegenítheto el, adható bérbe vagy más használatába, illetve terhelheto meg, amennyiben azt muszaki
vagy szakmai okok teszik szükségessé. Amennyiben a Támogató az ingatlan elidegenítéséhez hozzájárul, úgy a
Kedvezményezett köteles az elidegenítésbol származó ellenértéket igazolható módon a támogatási cél szerinti további
feladatokra fordítani és a támogatási célra történo felhasználásával az elidegenítéstol számított 60 napon belül a
Támogató felé elszámolni. Elszámolás hiányában, illetve az ellenérték nem támogatási cél szerinti felhasználása
esetén az elidegenítésbol származó ellenértéket Kedvezményezett köteles az elidegenítéstol számított 30 napon belül a
Kincstár Kedvezményezett székhelye szerint illetékes területi szerve (a továbbiakban: Igazgatóság) útján visszafizetni,
egyúttal ennek tényérol a Támogatót értesíteni. Amennyiben a Támogató az ingatlan bérbeadásához/használatba
adásához hozzájárulását adja, úgy a Kedvezményezett köteles a bérbeadásból/használatba adásból származó
ellenértéket igazolható módon a támogatási cél szerinti további feladatokra fordítani és a támogatási célra történo
felhasználásával a hozzájáruló nyilatkozatban meghatározottak szerint elszámolni.
18. Amennyiben a támogatásból a Kedvezményezett muszaki berendezéseket, gépeket vagy egyéb berendezéseket is
beszerez, a tulajdonába kerül, a tulajdonszerzés idopontjától számított öt évig csak a Támogató elozetes
hozzájárulásával idegenítheto el, adható bérbe vagy más használatába, illetve terhelheto meg. Elidegenítés esetén az
ebbol származó ellenértéket a Kedvezményezettnek igazolható módon a támogatói okiratban meghatározott
feladatokra kell fordítania. Amennyiben a Támogató az elidegenítéshez hozzájárul, úgy a Kedvezményezett köteles az
elidegenítésbol származó ellenérték támogatási célra történo felhasználásával a Támogató felé elszámolni az
elidegenítéstol számított 60 napon belül. Elszámolás hiányában, illetve az ellenérték nem támogatási cél szerinti
felhasználása esetén, az ebbol származó ellenértéket köteles az elidegenítéstol számított 30 napon belül az Igazgatóság
útján visszafizetni, egyúttal ennek tényérol a Támogatót értesíteni. Amennyiben a Támogató a muszaki berendezések,
gépek vagy egyéb berendezések bérbeadásához/használatba adásához hozzájárulását adja, úgy a Kedvezményezett
köteles a bérbeadásból/használatba adásból származó ellenértéket igazolható módon a támogatási cél szerinti további
feladatokra fordítani és a támogatási célra történo felhasználásával a hozzájáruló nyilatkozatban meghatározottak
szerint elszámolni.


19. Indokolt esetben a támogatással létrehozott egyéb, a 16-18. pontba nem tartozó vagyonelem a létrehozástól
számított öt évig, egyedi kérelem alapján csak a Támogató elozetes jóváhagyásával, engedélyével idegenítheto el,
adható bérbe vagy más használatába, illetve terhelheto meg. Elidegenítés esetén az abból származó ellenértéket a
Kedvezményezettnek igazolható módon a támogatási cél szerinti további feladatokra kell fordítania. Amennyiben a
Kedvezményezett az elidegenítésbol származó ellenértéket nem a támogatási cél szerinti további feladatokra fordítja,
úgy a támogatás összegét/támogatásrészt vissza kell fizetnie. Amennyiben a Támogató az elidegenítéshez hozzájárul,
úgy a Kedvezményezett köteles az elidegenítésbol származó ellenérték támogatási célra történo felhasználásával a
Támogató felé elszámolni az elidegenítéstol számított 60 napon belül. Elszámolás hiányában, illetve az ellenérték nem
támogatási cél szerinti felhasználása esetén, az elidegenítésbol származó ellenértéket köteles az elidegenítéstol
számított 30 napon belül az Igazgatóság útján visszafizetni, egyúttal ennek tényérol a Támogatót értesíteni.
Amennyiben a Támogató az egyéb vagyonelem bérbeadásához/használatba adásához hozzájárulását adja, úgy a
Kedvezményezett köteles a bérbeadásból/használatba adásból származó ellenértéket igazolható módon a támogatási
cél szerinti további feladatokra fordítani és a támogatási célra történo felhasználásával a hozzájáruló nyilatkozatban
meghatározottak szerint elszámolni.


20. A támogatási összeg és a vállalandó önero minimális összege felhasználásának kezdo idopontja nem lehet korábbi,
mint a Pályázati kiírás közzétételének idopontja: 2021. február 3. napja.


21. A támogatás és a minimálisan vállalandó önero felhasználásának és a támogatott muszaki tartalom
megvalósításának határideje 2022. december 31. napja. Az ezen határidoig fel nem használt támogatásrészt vissza kell
fizetni a központi költségvetésbe.


22. A Kedvezményezett a támogatás felhasználásáról a felhasználási határidon belül minden év december 31-ei
fordulónappal, az éves költségvetési beszámoló keretében és rendje szerint számol el.


23. A Kedvezményezett a támogatás és önero felhasználását, a támogatott muszaki tartalom megvalósítását követo 60
napon belül, de legkésobb 2023. február 28. napjáig szakmai és pénzügyi beszámolót nyújt be elektronikus úton az
ebr42 rendszeren keresztül, valamint szöveges indokolással a 24. pontban eloírt mellékletekkel alátámasztottan
beszámol a támogatási összegnek és az öneronek a támogatói okiratban eloírt célnak megfelelo és rendeltetésszeru
felhasználásáról az Elszámoló melléklet kitöltésével, valamint az abban eloírt dokumentumok feltöltésével.


24. A beszámolóhoz mellékelni kell különösen


a. engedélyköteles beruházás esetén a használatba vételi engedélyt,
b. színes fényképes dokumentációt,
c. a kifizetés banki bizonylatát,
d. a fejlesztéssel érintett ingatlan pályázati cél szerint rendezett tulajdoni lapját,
e. a kötelezettségvállalás és teljesítés dokumentumait, így a felhasználási határidon belül keletkezett valamennyi,
pénzügyileg rendezett számlát (bizonylatot), azok összesítojét, tárgyi eszköz beszerzés esetén a könyvviteli
nyilvántartásba vételt igazoló dokumentumot, melyek teljes köru felülvizsgálatára kerül sor.
Támogató a dokumentumok jegyzékét az ebr42 rendszer elszámoló adatlapján teszi közzé.


25. A beszámolóhoz a számlák hitelesített másolatát kell benyújtani. A számlák eredeti példányára a
Kedvezményezett köteles rávezetni az „Önkormányzati feladatellátást szolgáló fejlesztések 2021. évi támogatás
terhére elszámolva” záradékot.


26. A Kedvezményezett az ebr42 rendszeren keresztül, az e célra kialakított urlapra feltölti a jelen okirat 24. pontjában
felsorolt dokumentumokat ezt követoen lezárja elszámolását.


A lezárást követoen az ebr42 rendszer automatikusan generál egy „Nyilatkozat” megnevezésu urlapot, melyet a
Kedvezményezett a rendszerbol pdf formátumban letölt, majd az iratkezelo szakrendszerében iktatja. Az iktatott
Nyilatkozatot a Kedvezményezett polgármestere (vagy a Kedvezményezett belso szabályzata szerint a polgármester
helyettesítésére jogosult személy) az Application Service Provider elektronikus információs rendszerben, vagy egyéb,
az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló 2015. évi CCXXII. törvény 25. §
(3) bekezdése szerinti követelményeknek megfelelo, elektronikus ügyintézést biztosító információs rendszerben (pl. eszigno,
GOV-CA) elektronikusan aláírja. Az elektronikus aláírás idobélyegzoje szerinti napon az elektronikusan aláírt
Nyilatkozatot az ebr42 rendszerben, az erre kialakított felületen visszatölti, és ugyanezen a napon a Kincstárnak a
https://szuf.magyarorszag.hu weboldalon elérheto Személyre Szabott Ügyintézési Felületen megtalálható „ÖTF”
elnevezésu urlap igénybevételével a Kincstár MAKPER elnevezésu Hivatali kapuján keresztül (KRID azonosító:
434024334) elektronikus úton megküldi az Igazgatóság részére.
A Nyilatkozat ebr42 rendszerbe történo visszatöltése és a MAKPER hivatali kapura történo megküldése együttesen
jelenti az elszámolás benyújtását.


27. Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (a továbbiakban:
Ávr.) 93. § (1) bekezdése szerinti beszámoló pénzügyi felülvizsgálatát és elfogadását – a Támogató és a Kincstár
közötti megállapodás alapján – a Kincstár látja el.


28. A támogatott tevékenység akkor tekintheto befejezettnek, ha az a támogatói okiratban meghatározottak szerint
teljesült, a megvalósítás során keletkezett számlák kiegyenlítése megtörtént, a támogatással és önero felhasználásával
létrehozott vagy beszerzett eszköz aktiválásra került, és a kedvezményezettnek a támogatott tevékenység befejezését
tanúsító, hatósági engedélyekkel és bizonylatokkal alátámasztott beszámolóját, elszámolását megállapodás alapján az
Igazgatóság jóváhagyta.


29. A szakmai és pénzügyi beszámoló benyújtási határidejének elmulasztása, illetve a beszámoló nem megfelelo
teljesítése esetén az Igazgatóság írásban, határido tuzésével felszólítja a Kedvezményezettet a kötelezettsége
teljesítésére, illetve a hiányok pótlására. A beszámoló benyújtására vonatkozó felszólításra legfeljebb egy,
hiánypótlási felhívás kibocsátására legfeljebb két alkalommal van lehetoség.


30. Amennyiben a beszámolási kötelezettség teljesítésére az Igazgatóság által kituzött határidok leteltéig nem, vagy
nem megfeleloen kerül sor, úgy Kedvezményezett a teljes támogatási összeget vagy a hiányzó dokumentumokkal
érintett támogatásrészt jogosulatlanul igénybe vett támogatásként köteles visszafizetni az Áht. 53/A. §-a, 60/A. § (2)
bekezdése és az Ávr. 98. §-a figyelembevételével, az ott rögzítettek szerinti ügyleti kamattal, illetoleg késedelem
esetén késedelmi kamattal növelten.


31. Amennyiben a Kedvezményezett a támogatást vagy annak egy részét jogosulatlanul vette igénybe, azt a nem
megjelölt feladatra használta fel, vagy a felhasználási cél a tervezettnél alacsonyabb összköltséggel valósult meg,
akkor Kedvezményezett a támogatásról, vagy meghatározott részérol jogosulatlanul igénybe vett támogatásként
haladéktalanul lemond – errol írásban tájékoztatja az Igazgatóságot – és a támogatást a központi költségvetés javára
visszafizeti. Kedvezményezett az így jogosulatlanul igénybe vett támogatást az Áht. 53/A. §-a, 60/A. § (2) bekezdése
és az Ávr. 98. §-a figyelembevételével, az ott rögzítettek szerinti ügyleti kamattal, illetoleg késedelem esetén
késedelmi kamattal növelten köteles visszafizetni.


32.    A támogatás jogosulatlan igénybevételének minosül különösen, de nem kizárólagosan, amennyiben
a) a Kedvezményezett a támogatást vagy annak egy részét jogosulatlanul vette igénybe;
b) a Kedvezményezett azt nem a megjelölt feladatra használta fel;
c) a Kedvezményezett a jelen támogatói okiratban meghatározott megvalósítási idoszak kezdo idopontjától számított
hat hónapon belül a támogatott tevékenységet nem kezdi meg, vagy a Kedvezményezett a költségvetési támogatás
igénybevételét neki felróható okból nem kezdeményezi, és késedelmét ezen ido alatt írásban sem menti ki;
d) hitelt érdemloen bebizonyosodik, hogy a Kedvezményezett a támogatási döntést érdemben befolyásoló valótlan,
hamis adatot szolgáltatott;
e) támogatott tevékenység megvalósítása meghiúsul, tartós akadályba ütközik, vagy a támogatói okiratban foglalt
ütemezéshez képest jelentos késedelmet szenved;

f) Kedvezményezett jelen támogatói okiratban rögzített beszámolási kötelezettségének nem tett eleget;
g) a Kedvezményezett neki felróható okból megszegi a jogszabályban és jelen okiratban rögzített kötelezettségeit, így
különösen nem tesz eleget ellenorzésturési kötelezettségének, és ennek következtében a költségvetési támogatás
szabályszeru felhasználását nem lehet ellenorizni;
h) a Kedvezményezett a támogatott tevékenységhez szükséges hatósági engedéllyel nem rendelkezik;
i) a Kedvezményezett a támogatásra vonatkozó valamely feltételt egyéb módon súlyosan megszegett;
amely esetek bármelyikében a Támogató az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény (a továbbiakban: Áht.)
53/A. § (1) bekezdése alapján jogosult a költségvetési támogatást visszavonni.


33.    A támogatás Támogató általi visszavonása esetén – ideértve a felhasználási határidon túli pénzügyi teljesítést is – a
Kedvezményezett az Áht. 53/A. §-ának, az Ávr. 83. § és az Ávr. 97-99. §-ainak figyelembevételével – különös
tekintettel az Áht. 60/A. § (2) bekezdésére – köteles az Igazgatóság útján lemondani és azt az Ávr. 98. §-a szerinti
ügyleti kamattal, illetoleg késedelem esetén késedelmi kamattal növelten visszafizetni.


34.    A támogatói okiratban nem szabályozott kérdésekben az Áht., az Ávr., a Polgári Törvénykönyvrol szóló 2013. évi
V. törvény, valamint a Pályázati kiírás rendelkezéseit kell alkalmazni.


35.    Az Áht. 48/A. § (2) bekezdése alapján jelen támogatási jogviszony a támogatói okirat közlésével jön létre.
Csökkentett támogatás esetén a támogatási jogviszony létrejöttéhez a Kedvezményezett elfogadó nyilatkozata is
szükséges. Az okirat muszaki-szakmai tartalmára az ebr42 rendszerben a közléstol számított 3 munkanapon belül
tehet észrevételt.


36.    Ha a Kedvezményezett ezen elektronikus úton közölt támogatói okirattal összefüggésben nem tesz nyilatkozat
formájában észrevételt az ebr42 rendszeren keresztül, úgy a támogatói okirat a Kedvezményezett részérol is
elfogadottnak minosül.


37. A Kedvezményezett köteles a költségvetési támogatással összefüggésben keletkezett iratokat, valamint a
támogatási összeg felhasználását alátámasztó bizonylatokat teljesköruen a mindenkori iratkezelési szabályoknak
megfeleloen kezelni, és a támogatás elszámolását követo 10 naptári évig hiánytalanul megorizni.


38.    A pályázat, a pályázathoz és a támogatói okirathoz mellékelt dokumentumok, az okirat kiadásának feltételeként
meghatározott dokumentumok a jelen okirat elválaszthatatlan részét képezik, és a Támogatóra, valamint a
Kedvezményezettre kötelezo érvényuek, ha azok fizikai értelemben jelen okirathoz nem is kerültek csatolásra. Ezek a
dokumentumok együtt olvasandók és értelmezendok, egymást kiegészítik és kölcsönösen magyarázzák, de
mindennemu értelmezés során elsodlegesen a támogatói okirat rendelkezései az irányadóak.


39. Amennyiben a támogatásból olyan építési beruházás valósul meg, amely megfelel az állami beruházások központi
nyilvántartásáról és ellenorzésérol szóló 1830/2016. (XII. 23.) Korm. határozat (a továbbiakban: Korm. határozat) 1.
c) alpontjában meghatározott feltételeknek, úgy a Kedvezményezett:
- kötelezettséget vállal arra, hogy a Központi Állami Beruházás Ellenorzési Rendszer (KÁBER) által igényelt
adatszolgáltatást – az e célra rendelkezésre bocsátott, egyedi azonosítást lehetové tevo elektronikus felületen teljesíti,
továbbá a bejelentett adatokban bekövetkezett változásokat a rendszerben rögzíti,
- hozzájárul ahhoz, hogy a Korm. határozat 3. a) alpont szerinti kötelezettségei teljesítését és a beruházás
megvalósítását jogszabályban meghatározottak szerint ellenorizzék.


40. Jelen okirat a kötelezettségvállaló elektronikus aláírásával lép hatályba és hatálya a jelen okiratból eredo
valamennyi kötelezettség Felek általi teljesítéséig terjed. Felek a Támogatói Okiratot annak elolvasása és értelmezése
után, mint akaratukkal mindenben megegyezot magukra nézve kötelezo érvényunek fogadják el.


41. A központi költségvetés IX. fejezetébe sorolt eloirányzatokra vonatkozó kötelezettségvállalás, utalványozás,
ellenjegyzés és érvényesítés rendjérol szóló 35/2015. (XII.9.) BM utasítás 4.1. pontjában foglaltak alapján
kötelezettségvállalásra Pogácsás Tibor önkormányzati államtitkár jogosult.


42. Jelen okirat elektronikusan az ebr42 rendszerben kerül kiadásra a Kedvezményezett részére, az Igazgatóság
részére, valamint papír alapon a Támogató Irattára részére.


Pogácsás Tibor
önkormányzati államtitkár
Belügyminisztérium

A pénzügyi fedezet
rendelkezésre áll: Záradék:
dr. Papp Emese
 foosztályvezeto


Jelen Támogatói Okirat a BM/8154-6/2021. iktatószámú, 2021. június 22. napján
jogi ellenjegyzéssel ellátott és 2021. június 23. napján jóváhagyott támogatói
okirat-minta alapján készült.

Önkormányzati Gazdasági
                Foosztály
Belügyminisztérium
Budapest, 2021. július 5.
 


 

 

 

 

Subcategories

Pályázatkereső

 

www.pafi.hu

Közadatkereső

Joomla template by ByJoomla.com